GTi-Magazine on vuoden 2019 alusta täysin uudistunut. Nyt on hyvä aika kertoa hieman lisää muutoksista lehdessä ja sen tekijöissä!
GTi:n numeroon 1/2019 kulminoituu usean kuukauden uurastaminen kulisseissa. Lehden uudistuksien eteen on tehty aktiivisesti töitä jo viime syksystä lähtien. Nyt, kun ensimmäisen numeron julkaiseminen on käsillä, on tunnelma vähintäänkin jännittävä. Mikä sitten on oikeasti muuttunut? Oikea vastaus on: kaikki!
Kaiken takana on toimitus.
Toimituksessa uurastavat nyt kaksi GTi:n pitkäaikaista avustajaa. Päätoimittajana toimii Jape Tiitinen ja toimituspäällikkönä minä, Matti Tirronen. Ulkoasusta vastaavat nyt ja jatkossa kaksi kovaa automiestä: Henri Kemppinen ja Kent Åkerberg. Kaikkia meitä yhdistää suunnaton rakkaus autoja kohtaan – yhtä suuri kuin teillä lukijoilla. Tällä kokoonpanolla voidaan todeta varmaksi, että Suomen kovinta autolehteä tehdään nyt todellakin harrastajilta harrastajille.
Mikä on muuttunut?
Koko lehti on pyritty miettimään uudestaan kannesta kanteen. Suurin näkyvä muutos on varmasti ulkoasun päivittäminen nykyaikaan. Logoa myöten on kaikki uusittu. Autoesittelyissä panostetaan näyttäviin kuviin ja siihen, että kuvia on runsaasti. Jatkossa pyrimme Japen kanssa itse kuvaamaan lehden autoista mahdollisimman paljon. Mukana tulee olemaan myös arvostamiemme valokuvaajien otoksia niin Suomesta kuin ulkomailtakin. Jokainen auto on omistajansa taideteos ja haluamme vahvasti panostaa siihen, että myös esittelyissä käytettävät kuvat ovat esiteltävien autojen henkeä huokuvia.
Uusia juttuja ykkösnumerossa.
Uudistetun ulkoasun lisäksi myös tekstit on ajateltu uudestaan. Autoesittelyissä kerrotaan nyt entistä enemmän myös autoharrastamisesta, harrastajien taustoista ja autojen syntytarinoista. Ensimmäisessä numerossa alkaa myös Moottorityypit tutuksi -artikkelisarja, jossa käsittelemme aina yhden valmistajan moottorityyppejä kerrallaan ja kerromme yleisimmistä moottoreista tärkeimmät faktat. Mukana on myös henkilökuva Black Smoke Racingin Teemu Peltolasta. Nippelitietona mainittakoon, että Teemulla on enemmän pokaaleita korkeushypystä kuin driftingistä. Lue koko haastattelu uudesta lehdestä!
Ykkösnumerosta löytyy myös perinteisiä autoesittelyitä tuttuun tapaan. Tällä kertaa esittelemme mm. noin 500 hevosvoimaisen Opel Kadett C:n, driftingin Pro2-luokan mestarin, Jani Kivirannan drifterin sekä Juho-Antti Mäntylän todella hienon rallikuosisen Audi Ur-Quattron. Mukana on myös monta muuta esittelyä toinen toistaan upeammasta harrasteautosta!
Muista myös osallistua BC-Racing BR -alustasarjan arvontaan täällä: http://gti.fi/kilpailut
Tästä alkaa GTi-Magazinen uusi aikakausi. Antoisia lukuhetkiä!