Norjalaisen Stig Arne Solheimin sympaattinen Volvo PV sisältää 830hv pyörätehoisen 2JZ-moottorin. Tämä pääasiallisesti ratakäyttöön rakennettu lelu on paitsi suhteellisen tehokas, myös melko hemaisevaksi todettu, mistä kielii noin huoneellinen pokaaleja mainittavista autonäytteistä.
SPECS:
CAR:
Volvo PV 444 3.4 2JZ 1953
ENGINE:
Toyota Supran 2JZ GTE 3.0 -pohjamoottori stroukattuna 3.4-litraiseksi Brian Crowerin kampuralla, Jonus Racingin kiertokanget ja JE-männät, Athena venttiilikopan tiiviste, Titan öljypumppu, ATI Damper, Mezieren sähköinen vesipumppu, custom öljysumppu ja Accusump-järjestelmä, kansi PHR Stage 5 Ferrean venttiilein, HKS:n 280-asteiset nokat, Unorthodox Camin nokkapyörät ja Gatesin jakohihna, tilanpuutteen vuoksi custom laturi, HKS T4 splittipulssipakosarja ja 60mm HKS hukkaportti, EGT–anturit joka sylinterillä, Precision 6466 Gen2 turboahdin 0,83AR'lla, 3.5” putkisto, custom CNC-koneistettu imusarja CNC–koneistetuilla imutorvilla, imukanavilla, porttien kohdistus ja muodonmuutos pyöreästä kannen ovaaleihin isoksi portattuihin kanaviin, 3-3.5” teräksinen ahtoputkisto, 100mm välijäähdytin 50mm Tialin BOV:lla, custom jäähdytin AN20-linjoilla, Grexx öljyfiltteri, 19-rivinen Mocal öljynjäähdytin, Aeromotiven polttoainejärjestelmä, Bosch 1680cc suuttimet ja moottorinohjauksena MaxxECU
POWERTRAIN:
Tiltonin 3-lapainen kytkin, BMW 530d:n vaihteisto jonka jatkeena customoitu TXR shifter, 3” GKN kardaani, 1031 Volvon perä 31-uraisilla vetareilla ja Torsen diff-lukolla
SUSPENSION:
Etupää: kotitekoinen kolmiotukivarsituenta customoituihin Volvo 140 napoihin, Protech korkeus- ja jäykkyyssäädettävät coiloverit, sähköinen ohjaustehostin TRW:stä, 1:2 suhde ohjauksessa, BMW E46 hammastanko custom made offsetillä parantamaan ohjauksen geometriaa
Takapää: 4-linkki yhdistettynä panhard -tankoon ja kolmiotuentaan, kaikki toteutettu uniballein, QA1 coiloverit
BRAKES:
Edessä Dodge Charger SRT8:n nelimäntäiset Brembot ja 355mm levyt, takana Volvo 240 rei'itetyt levyt ja nelimäntäiset Willwoodin satulat
WHEELS:
Compomotivea useita eri sarjoja, kuvauksissa alla oli 7,5x17” ja 10x18”
TIRES:
Edessä 205/40-17” Toyo R888, takana mitä vaan on saatavilla 16-20”
EXTERIOR:
Perää levitetty pellillä 30cm, perää pyöristetty modernimman ja paremman ulkonäön saavuttamiseksi ilman puskureita, T-drop takavalot, lasikuituinen flippikeula, lisätty kaarilevikkeet
INTERIOR:
Koko hytti rakennettu uudelleen, alkuperäinen kojelauta ja ovenvetimet säilytetty, ilmatunkit auton alla, hiilikuitupaneeleita, QSP kuppipenkit, 3” QSP turvavyöt, Willians tulipaloturvajärjestelmä, custom pedal box, OBP hydraulinen käsijarru, Stilo intercom ajotietokone ja eksoottinen hula hula -tyttö kojelaudalla
NUMBERS:
830hv ja 1060Nm (renkailta), vakio 250hv ja 400Nm
NEXT ON THIS PROJECT:
Vaihdelaatikon päivitys, kuivasumppu öljyjärjestelmä jos vaan saan mahtumaan johonkin…