Vanhan myytin mukaan kiireestä ei seuraa muuta kuin kyseenalaisilla käytöstavoilla varustettuja mukuloita. Kiveläisen Antti päätti ryhtyä myytinmurtajaksi, ja väkersi kiireellä tyylipuhtaan tenavatähden, josta ei pahaa sanottavaa löydy edes Seppo Hovilta (disclaimer: toimituksen olettamus, ei Sepon virallinen kanta).
SPECS:
CAR:
Mercedes-Benz 190D W201 1989
ENGINE:
OM602 alkuperäinen turbomoottori, alakerta kasattu uusilla alkuperäisosilla, kannen venttiilien uudet seetit, ohjurit ja jäykemmät venttiilinjouset, Holset HX35 #12 turboahdin portittomalla pesällä, Synapse 50mm Synchronic hukkaportti, itse tehty pakosarja, polttoainepumppu värkätty itse 7mm elementeillä ja uusilla tiivisteillä
POWERTRAIN:
722.357 automaattilaatikko W124 300TDT perästä, laatikkoon laitettu shift kit ja uudet vaihtojen männät
SUSPENSION:
SlamSpecialities SS-5 -palkeet joka nurkassa, edessä BMW E36:n coiloverit (JOM), takana Mazda B2200 etuiskarit
BRAKES:
W124 320 bensamallin 295mm nelimäntäiset vakiojarrut edessä, takana vakiojarrut
WHEELS:
OZ AMG Aero 3: 8.5x17” ET18 edessä, 10x17” ET17 takana
TIRES:
195/40R17 edessä, takana 225/35R17, mallia mustat ja pyöreet
EXTERIOR:
Koko kori käyty läpi, maalattu ja massattu uusiksi, tukivarsille ja raidetangoille tehty eteen lisää tilaa, korin ylimaalaus alkuperäisellä värillä, Cosworthin 16v -korisarja konehuoneesta turhat reiät sheivattu pois
INTERIOR AND ICE:
Cosworthin 16v -sisusta, keskikonsoliin tehty mittareilla paikat, soitin ja neljä kaiutinta
NUMBERS:
Vakiona noin 126hv ja 231Nm
NEXT ON THIS PROJECT:
Sisustan uudelleenverhoilu, takakontin sisustus ja lisää voimaa
THANKS:
Autonhoitokauppa.fi / Janne, Turun Tehoauto, KL-Varaosat, Riku, Mats, Henri, Ville, Rauli, Petteri, Eppu, Timi, Mohamed, Alex, N|ba, Vanhemmat, Antti, hurukylä automotive, kaikki vihaajat ja Lucky Strike