Vuoden Autoesittely 2021 – Finaali

Vuoden Autoesittely 2021 -äänestys on edennyt finaalivaiheeseen! Kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan BC Racing -alustasarja.

Vuoden autoesittely 2021 -äänestyksen TOP10 finalistit ovat selvillä ja äänestää voit 1.2.2022 saakka! Vuoden Autoesittely 2021 -äänestyksen voittaja julkaistaan GTi-Magazinen numerossa 02 / 2022 joka julkaistaan 23.2.2022.

Kaikkien esikarsinnassa ja finaalissa äänestäneiden kesken arvotaan BC Racing -alustasarja voittajan valitsemaan autoon, joten nyt jos joskus kannattaa antaa ääni suosikille!

Äänestys on päättynyt. Kiitos kaikille osallistuneille!

TOP10 finalistit ovat:

Nissan 350Z Z33 '05 – Jarkka Saarnio @jar_3_ – Oransseihin ja avomallisiin autoihin hurahtanut Haapameren sulttaani Jarkka Saarnio rakensi tavoistaan poiketen mustan auton. Remmiahdettu avo-Nissan toimii kesäisin hienosti tukankuivaimena, sillä reilut 500 heppaa takaa taatusti nopeat kyydit.
DeTomaso Pantera ’72 – Kim Kronholm – Kim Kronholmin DeTomaso Pantera hakee vertaistaan tällä planeetalla. Läpikotaisesti rakennetusta autosta tuskin löytää kohtaa, johon Kimin taikasauva ei olisi osunut, ja hyvä niin, sillä lopputulos on 10+ ihan ison maailman mitta-asteikolla.
Ford Escort MK2 '79 – Joni Ojamäki @jonioja – Kakkoskorin Escortit ovat varsinaisia klassikoita ja suosittuja harrasteautoja ympäri maailman. Rallipoluiltakin tuttua koria on rakennettu jos jonkinlaiseen suuntaan niin meillä kuin maailmallakin. Joni Ojamäen auto on kuitenkin varustettu muista poiketen kokonaan uudelleen rakennetulla Nissanin SR20-moottorilla, jonka suorituskykyä voisi luonnehtia tähän koriin yliampuvaksi. Mutta mieluummin överit ku vajarit!
Mercedes-Benz W201 '89 – Sami Kujala @hipsterinbenzworld – Sami Kujalan W201 Mercedes on todella julma laite, vaikka päälle päin auto näyttää kovin viattomalta. Herra propellihatussaan on tehnyt kehitystyötä vuosien ajan ja tutustunut varttimailin saloihin keskimääräistä tarkemmin. Samin Mersu kellottaa varttimaililla ysillä alkavia lukemia ja sanottakoon meille, jotka emme kiihdytyksestä ymmärrä juuri mitään, että se on katuradalla todella nopea aika.
BMW E36 '93 & Nissan 200SX '90 – Pasi Markkanen & Petri Tuomanen @makosastreetoboys – Myös höntsäluiston puolelle on saatu viime aikoina uusia tiimejä, jotka tykkäävät sudittaa hokia porukassa. Yksi suomalaisista yhdistyksistä on Makosa Streetoboys ry, joka on tunnettu matalista ja punaisista autoistaan. Vuoden Autoesittely 2021 -voitosta taistelee Makosan jengistä kaksi autoa: Petrin Nissan ja Pasin BMW, jotka esiteltiin yhdessä GTi-Magazinessa.
Toyota Corolla KE25 '70 – Juha Mäkinen – Kun poika näkee mummolassa kuvia autosta, jonka isä on rakentanut 80-luvulla ja kipannut katolleenkin jo vuonna -86, on samanlainen auto saatava. Näin kävi Mikael Mäkiselle, jonka ensiautoprojekti lähti kuuluisalla tavalla röpeltämään. Lopputulos on ansainnut paikkansa Vuoden Autoesittely 2021 -äänestyksen finaalissa!
Toyota Chaser JZX100 '00 – Jarkko Jylhä @jorkistunt / @chaserdriftteam – Jarkko "Jorki" Jylhä rakensi ensimmäisenä autonaan tämän Toyota Chaserin. Kolmen vuoden rakennusurakan aikana moni asia vastusti, ja lopulta kun auto valmistui, kerkesi Jorki ajamaan sillä kolme kierrosta, kunnes auto syttyi tuleen ja paloi pahoin. Luovuttaminen ei kuulu puuppolalaiseen mielenkuvaan, joten koko homma aloitettiin alusta – ja tehtiin kerralla paremmaksi!
Mercedes-Benz 250D ’88 – JP Räsänen @jjpeee – JP Räsäsen kirkkaanpunaisen W124 Mercedeksen taustalta löytyy hieno tarina, joka alkaa jo vuodesta 1988, kun joensuulaisen Autokarjala Oy:n vasta taannoin eläköitynyt automyyjä, Hannu Hietala, möi tämän kirkkaanpunaisen W124 250D:n Siivouspalvelu Pennaselle. Sittemmin auto on kokenut melkoiset muutokset!
Toyota GR Yaris '20 – Matias Mäenpää @sladias_vlnt – Matias Mäenpää osti viime syksynä täysin uuden Toyota GR Yariksen, tilasi auton kanssa samaan aikaan Japanista korisarjan, ja kun auto saatiin tallille, upotti kylkeen puukkosahan. Auton rakennusta seurattiin projektin harvinaisemman lähestymistavan johdosta myös GTi-Magazinen sivuilla, eikä turhaan. Lopputulos on ällistyttävän hieno!
Suzuki Samurai '89 – Make Kiiskinen @rotaryzuki – Lappeenrantalainen Make Kiiskinen osti Suzuki Samurain tarkoituksenaan museoida auto, vaan kuinkas kävikään. Autosta kuoriutui mielenkiintoinen ratalelu, joka kääntää päät niin radalla kuin huoltoasemallakin.

ARVONNAN SÄÄNNÖT:
Fokus Media Finland Oy järjestää arvonnan, jossa palkintona on BC Racing -alustasarja. Palkinnon arvo on 949 €. Arvonta suoritetaan 2.2.2022 ja siihen osallistuvat kaikki karsinta- ja finaalivaiheessa viimeistään 1.2.2022 vastanneet. Osallistuminen ei edellytä lehden tilaamista. Arvontaan voi osallistua vain yhden kerran/henkilö. Voittajalle ilmoitetaan voitosta henkilökohtaisesti. Mikäli voittajaa ei tavoiteta arvonnan yhteydessä annettujen yhteystietojen kautta kolmen päivän kuluessa, arvomme tilalle toisen voittajan. Voittajan nimi voidaan julkaista Fokus Media Finland Oy:n lehdissä tai internetsivuilla. Arpajaisveron maksaa THE-Enterprise Oy. Voittoa ei voi vaihtaa rahaksi, eikä voittoa voi siirtää toiselle henkilölle. Fokus Media Finland Oy:n henkilökunta perheineen tai arvonnan järjestelyihin osallistuneen yrityksen edustaja eikä hänen perheenjäsenensä voi osallistua arvontaan. Antamiasi yhteystietoja voidaan käyttää ja luovuttaa suoramarkkinointiin henkilötietolain mukaisesti.

 

Muista seurata GTi-Magazinea myös somessa!

Tilaa GTi-Magazine kotiisi osoitteesta www.gti.fi/tilaa !