Vuoden Autoesittely 2022 -äänestyksen finaali on nyt käynnissä!

Vuoden Autoesittely 2022 -äänestyksen karsinta oli jälleen tiukkaakin tiukempi, ja lopulta yksittäiset äänet ratkaisivat tämän kärkikymmenikön esittelyt.

Mukavaa on nähdä myös se, kuinka erilaisia autoja tähän finaalivaiheeseen selvisi: kaikkea pro-drifting-autosta aina todella kliineihin BMW E30:ihin saakka – ja kaikkea siltä väliltä. Nyt on sinun vuorosi valita näistä kaikista kovin, todellinen helmi, kaikista kovista esittelyistä kovin, huippujen huippu eli Vuoden Autoesittely 2022!

Kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan BC Racing -alustasarja voittajan valitsemaan autoon, joten äänestäminen kannattaa! Äänestää voit 29.1.2023 saakka.

Kun voittaja on selvillä, otamme totta kai luurin kauniiseen käteen ja soitamme voittajalle. Kerromme voittaja-auton sekä omistajan kuulumiset GTi-Magazinen numerossa 02 / 2023! 👌🏼

Äänestys on päättynyt ja Vuoden Autoesittely 2022 julkaistaan GTi-Magazinen numerossa 02 / 2023!


Vuoden Autoesittely 2022 -finalistit ovat

BMW E30 318i '92 / Christian Ala-Jukuri @krisueh – Vaasalainen Christian Ala-Jukuri halusi piristää pientä nelimukista 16-venttiilistä M42-moottoria ja onnistui siinä ihan mukavasti. Yli 600 hevosvoimaa pellin alla antaa rapakat kyydit, jos niin voi sanoa, sillä konepelti tässä autossa on suhteellinen käsite.
Mercedes-Benz 190E W201 Avantgarde Rosso '92 / Miika Lyly @m_lyly_ — Olemme vuosien saatossa esitelleet useamman Tenava-nimellä kulkevan Mercedeksen, eli korimallia W201 edustavan auton. Aiemmin ei kuitenkaan ollut esitelty kyseistä mallia swapattuna C36 AMG:n moottorilla. Vapaastihengittävä melkein 300-hevosvoimainen moottori ja kliini ulkokuori on pettämätön yhdistelmä, jota kelpaa ihailla!
Skoda 120GLS (130LR Turbo) '85 / Lasse Sivunen @sivunenlasse – Yli kahdenkymmenen vuoden taival ensiautosta valmiiksi tuotteeksi on kova suoritus. Monella rakentajalla ehtivät tuona aikana suunnitelmat muuttua sen sata kertaa, mutta Sivusen Lasse laati jo kolmannella yrittämällä vedenpitävän suunnitelman, joka kantoi aina maaliin saakka.
Volvo 242 ’75 / Patrik Lindgren – Ruotsalaisen Patrik Lindgrenin kymmenen vuotta sitten rakentama Volvo 242 kestää tarkastelun yhä edelleen, ja kaikki sen muutokset ovat niin tarkkaan harkittuja ja huomaamattomia, että jäävät suurelta yleisöltä hoksaamatta. Aikaansa edellä ollut auto pitää sisällään esimerkiksi ahdetun BMW M50 -moottorin, joka teki oman läpimurtonsa meillä Suomessa vasta vuosia myöhemmin.
BMW E30 316 '87 / Benjamin Ågholm @benskooo – Benjamin Ågholmin BMW E30 on auto, jonka valmistumista odotettiin myös täällä GTi:n toimituksessa. Näimme tämän auton ensimmäisen kerran Tallitourin yhteydessä pari vuotta sitten, ja jo silloin oli selvää, että tinkimätön viimeistely tulee olemaan tämän projektin kantava teema. Nyt, kun auto on valmis, lunasti Benjamin odotuksemme täysin – ja vähän ylikin!
BMW E30 '85 / Jani Marjatsalo @jmarjatsalo — Jani Marjatsalon harrastehistoria on vähintäänkin kirjava, vaikka kovin BMW-painotteinen. Tämän kyseisen Martini-teipatun E30:n tarina alkaa moottorista, joka odotteli pukissa useamman tovin, ennen kuin sille löytyi sopiva kori. Kun tähtien ja kuun asento oli sopiva, aihio löytyi, ja vuoden hinkkaamisen jälkeen oli aika nauttia valmiista tuotteesta.
Toyota Brevis JCG10 '02 / Kenn Lavonen @kenn.lavonen – Kenn Lavonen touhuaa autoaiheista sisältöä YouTubeen. Vuonna 2022 GTi-Magazinessa esitelty Toyota Brevis on Kennin ensimmäinen reilusti pidemmälle viety autoprojekti, jota on seurattu vuosien saatossa myös herran Bremced Mods -Youtubekanavan videoilla, ja koko Youtubekanava sai alkunsa tämän auton rakentamisen innoittamana. Nykyään kanava löytyy nimellä Kenn Lavonen!
Mercedes-Benz W108 320 CDI '67 / Pyry Takkunen @pyrytakkunen – Pyry Takkusen pystylamppu-Mersu on käsittämättömän hieno kooste vanhaa ja uutta. Moottorina on tuoreempi OM613 CDI, ja sisällä on sekä W212- että W210-koristen Mersujen osia. Kaikki on yhdistetty 60-luvun autoon sopiviksi, ja tämä yhdeksän vuoden projekti on täynnä pieniä yksityiskohtia, joita voisi tuijottaa ikuisuuden. Viimeistely on asia, jonka Pyry taitaa!
Nissan 180SX RPS13 '93 / Lauri Heinonen @lauriheinonen18 – Lauri Heinonen on hurmannut suomalaiset driftingin seuraajat huikeilla ajosuoritteillaan sekä rennon letkeällä meiningillään ratojen ulkopuolella. GTi-Magazine seurasi koko menneen kauden Laurin ja Heinonen Drift Teamin matkaa Euroopan kilparadoilla, ja vuoden kruunasi Laurin työkalun eli drifting-kilpurin esittely. Auton historia on kirjava, kuten varmasti jokainen jutun lukenut on huomannut!
Toyota Starlet EP70 ’86 / Maria Ahvenlampi @ollyollee – Olli Ahvenlampi oli autoharrastaja, jolla oli suuri sydän pieniä japanilaisia autoja kohtaan. Olli menehtyi syöpään kesällä 2020, mutta hänen ystävänsä ja vaimo Maria veivät keskeneräiseksi jääneen Toyota Starlet -projektin maaliin miehen muistoa kunnioittaen. Me GTi-Magazinessa halusimme kunnioittaa Ollin muistoa tämän kauniin tarinan muodossa, jonka kertojana toimi Maria.

Valitse suosikkisi ja äänestä lomakkeella, joka löytyy ylempää sivulta!

 

ARVONNAN SÄÄNNÖT:
Fokus Media Finland Oy järjestää arvonnan, jossa palkintona on BC Racing -alustasarja. Palkinnon arvo on 1149 €. Arvonta suoritetaan 30.1.2023 ja siihen osallistuvat kaikki karsinta- ja finaalivaiheessa viimeistään 29.1.2023 vastanneet. Osallistuminen ei edellytä lehden tilaamista. Arvontaan voi osallistua vain yhden kerran/henkilö. Voittajalle ilmoitetaan voitosta henkilökohtaisesti. Mikäli voittajaa ei tavoiteta arvonnan yhteydessä annettujen yhteystietojen kautta kolmen päivän kuluessa, arvomme tilalle toisen voittajan. Voittajan nimi voidaan julkaista Fokus Media Finland Oy:n lehdissä tai internetsivuilla. Arpajaisveron maksaa THE-Enterprise Oy. Voittoa ei voi vaihtaa rahaksi, eikä voittoa voi siirtää toiselle henkilölle. Fokus Media Finland Oy:n henkilökunta perheineen tai arvonnan järjestelyihin osallistuneen yrityksen edustaja eikä hänen perheenjäsenensä voi osallistua arvontaan. Antamiasi yhteystietoja voidaan käyttää ja luovuttaa suoramarkkinointiin henkilötietolain mukaisesti.

 

Muista seurata GTi-Magazinea myös somessa!

Tilaa GTi-Magazine kotiisi osoitteesta www.gti.fi/tilaa !