JP Performancen BMW E30 M3 on varustettu 850-hevosvoimaisella M50-moottorilla. Alkuperäistä M3-koria on maustettu myös DTM-osilla.
Saksan Essenissä vuosittain järjestettävä Essen Motorshow on SEMA:n jälkeen maailman suurin tuning-yhteisön näyttely. Näyttely järjestettiin perinteiseen tapaan marras-joulukuun taitteessa valtavassa yli 100 000 neliön Messe Essen -messukeskuksessa. Show kesti yhdeksän päivää ja kävijöitä tapahtumassa oli yli 360 000. GTi-Magazine kävi paikalla tarkastamassa Euroopan uusimmat trendit.
Kuvapankki messuilta on julkaistu nyt GTi-Magazinen Facebook-sivuilla osoitteessa www.facebook.com/gtimagazine/ . Käy tarkastamassa, miltä Saksassa näytti! Tässä vielä muutaman kuvan verran esimakua.
Tofugarage-tarroin varustettuja autoja löytyi pitkin messuhalleja enemmänkin. Kyseinen kerho pyrkii olemaan maailmanlaajuinen sellaisten harrastajien perhe, jonka jäsenet ovat rakentaneet autonsa hieman rajumpaan tyyliin. Instagramista löytyy lisää, mutta selvää on Essenin perusteella että ainakin Saksassa nimi on tunnettu ja homma isollaan!
Tulevien vuosien trendit on nyt nähty SEMA:n lisäksi myös Essenissä. Päätään nostaa vahvasti kolme asiaa: pihvimmät kumit, rengastekstit sekä liveryt eli motorsporttia huokuvat teippaukset. Rakennuskulttuuri tuntuu muutenkin menevän yhä sporttisempaa henkeä kohden.
Pandem-korisarjalla varustettu Nissan Skyline R32 GT-R on kyllä äärihieno paketti. Ohjausswappi vasemmalle on tehty viimeisen päälle alkuperäistä Skylinen kojelautaa uudelleen muotoillen.
Suomi mainittu! Myös Pohjolasta on ollut satunnaisesti autoja mukana Essenissä. Tänä vuonna Suomea edusti mm. Veli-Matti Martiskaisen Opel Vectra A 1993. Äärihieno peli myös kansainvälisellä mittapuulla mitattuna!
Tämä äärettömän hienosti täysin läpikäyty Polo pitää sisällään noin 180-hevosvoimaisen 1,5-litraisen vaparimoottorin.
Valtavan kokoinen tapahtumapaikka tarjosi hyvät puitteet myös sisällä tapahtuviin ajonäytöksiin. Sisäareenalla tapahtui käytännössä koko ajan: eri näytteilleasettajilla oli omia näytöksiään ja loppuajan radalla pörräsi drifting-takseja tai ajonäytöksiä.
Kilpureitakin oli näytillä reilusti. Yksi mielenkiintoisimmista oli tämä Steve Baggsy Biagionin Nissan GT-R, joka on varustettu GM:n LSX-moottorilla. Tehoa moottorissa on noin 1 200 hevosvoimaa, jonka tuottamisessa auttaa Garrett GTX4718R -ahdin.
Lady driven! Mareike Foxin GT-R on ensimmäinen Rocketbunny Pandem -korisarjalla varustettu R35 Saksassa.
Muista seurata GTi-Magazinea myös somessa!
Facebook: https://www.facebook.com/GTiMagazine/
Instagram: https://www.instagram.com/gtimagazine/
Tilaa GTi-Magazine kotiisi osoitteesta www.gti.fi/tilaa !