R8 on painava möhkö vakiona. Superautoksi erittäin ylellisesti varusteltu auto pitääkin sisällään reilusti yli sata kiloa sähköjohtoja. Lisäksi painoa tuo nelivetojärjestelmä, jonka etuperä ja kardaani painavat myös yli sata kiloa. Niinpä Alastaron kisan jälkeen sellaisenaan neiti pysäytti vaa’an lähes 1600 kilon lukemiin.
Ärrä siis tyhjennettiin täysin. Kaikki tekniikan osat irrotettiin, sähköt, sisusta, kojelauta ja verhoilut poistettiin. Vain jäähdytysvesiputket jätettiin paikalleen. Lisäksi kaikki koripaneelit, jotka on tarkoitus korvata komposiittiosilla, irrotettiin. Rullaavana pelkkä runko, turvakaarentekeleet, jarrut ja renkaat painavat noin 530 kiloa. Ei kuulosta paljolta, mutta on kuitenkin melko tuhdisti siihen nähden, että rehti putkirunko painaa tyypillisesti alle 200 kiloa, ja rullaavana alle 400 kiloa.
Runkoa ei kuitenkaan lähdetä muuttamaan kovinkaan suurilta osin, sillä se on kokonaan alumiinia, eikä sen muuttaminen tai keventäminen ole ihan niin yksinkertaista, kuin voisi ajatella. Lisäksi runko vaikuttaisi tarkoitukseen sopivalta, sillä Audi Sportin GT3-auton runko on olennaisilta osiltaan sama kuin katuautonkin runko, ja sellaisella on kuitenkin pistelty Zandvoortissa time attack – rataennätystä pataan reilut seitsemän sekuntia.