Vuoden Autoesittely 2023 -finaali on nyt käynnissä!

Vuoden Autoesittely 2023 -äänestyksen karsinta keräsi suuren määrän ääniä ja lopulta kärkikymmenikkö ratkesi vain yksittäisten äänien perusteella!

Tänäkin vuonna kärkikymmenikkö tarjoaa hienon läpileikkauksen suomalaisista harrasteautoista, sillä finaalissa mukana on kaikkea aina puhtaista show-autoista drifting- ja kiihdytysradoille saakka. Nyt on sinun vuorosi valita näistä kaikista kovin, todellinen helmi, kaikista kovista esittelyistä kovin, huippujen huippu eli Vuoden Autoesittely 2023!

Kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan BC Racing -alustasarja voittajan valitsemaan autoon, joten äänestäminen kannattaa! Äänestää voit 29.1.2024 saakka.

Kun voittaja on selvillä, otamme totta kai luurin kauniiseen käteen ja soitamme voittajalle. Kerromme voittaja-auton sekä omistajan kuulumiset GTi-Magazinen numerossa 02 / 2024! 👌🏼

ÄÄNESTYS ON PÄÄTTYNYT – Kiitos kaiklle äänestäneille! Vuoden Autoesittely 2023 -voittaja julkaistaan painetussa lehdessä.


Vuoden Autoesittely 2023 -finalistit ovat

Toyota Corolla AE86 Levin '83 · Janne Mattila @kirkkoherra – Janne Mattila on rakentanut AE86:ttaan useita vuosia, ja vaikka me täällä toimituksessakin olemme auton nähneet useita kertoja vuosien aikana, pääsi valmis auto yllättämään meidät toden teolla vuoden 2022 Fitted Festeillä. Erittäin tyylikkään ulkonäön lisäksi kun pellin alta löytyy yli 500-hevosvoimainen 8 500 rpm kiertävä nelimukinen moottori, ei tästä autosta voi olla pitämättä!
Mercedes-Benz 190 Evo2 '86 · Jonas Björklund @jonas.bjorklunds – Jonas Björklundin DTM-henkeen rakennettu W201-korinen Mercedes-Benz on paketti, jollaista ei ole ennen nähty näillä leveyspiireillä. Livery on varmasti kaikkien yllätykseksi maalattu eikä teipattu, ja pellin alta löytyy vapaasti hengittävä AMG-moottori, jonka perässä on Gearmotiven suorakytkentävaihteisto. Tämä auto on rakennettu esikuvansa mukaan – omilla mausteilla!
Mercedes-Benz W123 200D ’84 · Petri Sumiloff @petrisumiloff – Petrin 2JZ-moottorilla varustettu vanha Mercedes on sarjassamme yllättäjä isolla yyllä. Harvemmassa W123:ssa on tavattu yli 650-hevosvoimaista Jaakko Zorroa. Ulkoisesti Mersun kulkupuolesta viitteitä antavat vain BBS:n RS-klassikkovanteille asennetut tuhdit semislicks-renkaat. Tämä on hyvä tuote.
Toyota Supra ’93 · Jani Mustonen @janimustonen – Monenmakuisissa japanilaisissa autokastikkeissa marinoitu Jani Mustonen päätti toteuttaa pitkäaikaisen haaveensa rakentaa neloskorinen Supra. 600 hevosvoimaa, harvinaiseksi käyneet 19” SSR SP3 -vanteet ja helmiäisvioletti väri tekevät tästä kesäkäyttiksestä todella houkuttelevan kokonaisuuden.
Volvo 740 '89 · Juho Nevala @kesand3r – Juho Nevalan Volvon pinnalta löytyy Nissanin legendaarinen Midnight Purple -väri ja konehuoneesta Volvon legendaarinen vinokone, jota on kutiteltu sopivasti yli 650-hevosvoimaiseksi paketiksi. Rakennettuja Volvoja katselee mielellään ja tällaisellä reseptillä rakennettuja vielä vähän mieluummin!
Lada 1200L 21011 ’87 & Lada 1500 deluxe 2102 ’85 · Matias Salminen @salaminenmatias – Ulvilalainen Matias Salminen on kaikessa hiljaisuudessa rakentanut upean Lada-kaksikon, joka palvelee kahdessa aivan eri käyttötarkoituksessa. Sedan toimittelee kisaisia imuääniä suoraan 80-luvulta kun taas kolikon kääntöpuolella on farmarimallin tarjoamaa herraskaisen pehmeää ilmajousikyytiä vaikkapa eväsretkelle vihreälle niitylle.
Fiat 131 Abarth ’76 · Marko Väisänen – Yli kahdeksan vuotta osien etsintää, millintarkkojen mittojen selvittelyä, ja sadoittain omavalmisteisten osien suunnittelua ja valmistusta vaatinut siilinjärveläisen Marko Väisäsen Fiat 131 Abarth group 4 -replicakilpuri esiteltiin vuoden ensimmäisessä GTi-Magazinessa.
BMW E36 M3 3.2 EVO Individual ’98 · Tarmo Hänninen @tarmohanninen – International man of mystery eli Tarmo ”Mystinen” Hänninen on rakennellut Bemareita vuosikymmenien ajan. Mies, joka tykkää tehdä erilaista, päätti tällä kertaa nykäistä E36 M3:n tupaan pari pykälää tuoreemman ja mahtavan virityspotentiaalin omaavan N54B30-moottorin, jota tavataan BMW:n E9x-mallisarjan autoissa. Eikä siinä vielä kaikki, sillä ohjaus autossa oli ostohetkellä aivan väärällä puolella, ja se luonnollisesti piti myös korjata.
Nissan Skyline R34 GT-T ’99 · Aki Härmä @mcrazz – Aki Härmän Nissan Skyline on rakennettu legendaarisen Z-Tune R34:n tyyliin aina Midnight Purple III -väriä myöten, mutta lähempi tarkastelu paljastaa, että tämän yksilön korilinjat on speksattu huomattavasti rajummin. Koria on levitetty niin hienostuneesti, ettei melko rajua 12 sentin levitystä ensivilkaisulla vältttämättä edes huomaa.
Ford Escort mk2 '75 · Jouni Viherväs @sopisracing_ry – Jouni Viherväs on viettänyt aikaansa syvällä suomalaisessa kiihdytys-scenessä jo vuosia, alkuun mekaanikkona toisessa tiimissä ja sittemmin kuskina omalla Söpis-Escortillaan – jonka luonne on kaikkea muuta kuin söpö. Yli tuhathevosvoimainen BMW:n M50-moottori sylkäisee tämän 70-luvun tuotteen viivalta sen verran rajusti, että heikompia varmasti hirvittää.

Valitse suosikkisi ja äänestä lomakkeella, joka löytyy ylempää sivulta!

 

ARVONNAN SÄÄNNÖT:
Fokus Media Finland Oy järjestää arvonnan, jossa palkintona on BC Racing -alustasarja. Palkinnon arvo on 1149 €. Arvonta suoritetaan 30.1.2024 ja siihen osallistuvat kaikki karsinta- ja finaalivaiheessa viimeistään 29.1.2024 vastanneet. Osallistuminen ei edellytä lehden tilaamista. Arvontaan voi osallistua vain yhden kerran/henkilö. Voittajalle ilmoitetaan voitosta henkilökohtaisesti. Mikäli voittajaa ei tavoiteta arvonnan yhteydessä annettujen yhteystietojen kautta kolmen päivän kuluessa, arvomme tilalle toisen voittajan. Voittajan nimi voidaan julkaista Fokus Media Finland Oy:n lehdissä tai internetsivuilla. Arpajaisveron maksaa THE-Enterprise Oy. Voittoa ei voi vaihtaa rahaksi, eikä voittoa voi siirtää toiselle henkilölle. Fokus Media Finland Oy:n henkilökunta perheineen tai arvonnan järjestelyihin osallistuneen yrityksen edustaja eikä hänen perheenjäsenensä voi osallistua arvontaan. Antamiasi yhteystietoja voidaan käyttää ja luovuttaa suoramarkkinointiin henkilötietolain mukaisesti.

 

Muista seurata GTi-Magazinea myös somessa!

Tilaa GTi-Magazine kotiisi osoitteesta www.gti.fi/tilaa !