Vuoden Autoesittely 2024 -finaali on nyt käynnissä!

Vuoden Autoesittely 2024 -äänestyksen karsinta keräsi suuren määrän ääniä ja lopulta kärkikymmenikkö ratkesi jälleen vain yksittäisten äänien perusteella!

Tänäkin vuonna kärkikymmenikkö tarjoaa hienon läpileikkauksen suomalaisista harrasteautoista, sillä finaalissa mukana on kaikkea aina puhtaista show-autoista drifting-ratojen kirkkaimpiin tähtiin saakka. Nyt on sinun vuorosi valita näistä kaikista kovin, todellinen helmi, kaikista kovista esittelyistä kovin, huippujen huippu eli Vuoden Autoesittely 2024!

Kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan BC Racing -alustasarja voittajan valitsemaan autoon, joten äänestäminen kannattaa! Äänestää voit 29.1.2025 saakka.

Kun voittaja on selvillä, otamme totta kai luurin kauniiseen käteen ja soitamme voittajalle. Kerromme voittaja-auton sekä omistajan kuulumiset GTi-Magazinen numerossa 02 / 2025! 👌🏼

Fill out my online form.

Vuoden Autoesittely 2024 -finalistit ovat

Datsun 240Z ’73 · Petri Varjo @das53_fin – Yli 500 hevosta, RB25DET-moottori, jonka äänimaailma vetää ihon kananlihalle ja suupielet korviin, ilma-alusta ja sen myötä aivan uskomaton fitment, joka on hierottu 15” Love20been rakentamien Colin Cross Fever Racing -vanteiden ja Toyon tuhtien R888-semisliksien ympärille, kaikki customia aina väriä myöten. Muun muassa näistä eväistä on naantalilaisen Petri Varjon uskomattoman upea Datsun 240Z tehty.
Audi 60 2D ’71 · Miika Kalliokoski @mmikavelii – Miika Kalliokosken klementiinin oranssi vintage-henkinen Audi 60 iskee kuin sata salamaa. Auton alta löytyy kolmiosaisiksi muutetut Peugeot 505:n vanteet, ja keulaa koristaa mestarin itse suunnittelema aikakauden tyylinen etuspoileri. Tästä kaksiovisesta klassikosta löytyy ihka oikean kesäauton fiilistä, ja paljon.
Nissan 200SX S13 '89 · Gabriel Imai @nuorijapani – Gabriel "Gabi" Imain Nissan 200SX on varmasti yksi maamme eniten tyyli edellä rakennetuista höntsä-driftereistä. Resepti on sinänsä kovin perinteinen, sillä millään osa-alueella ei ole lähdetty hulluttelemaan, vaan Gabi on nikkaroinut autostaan ennen kaikkea omaan tyyliin sopivimman paketin SR-moottorilla ja pulskillä kyljillä sopivaa vanteistusta unohtamatta. Tyyli on tässä autossa synonyymi hauskuudelle!
Mercedes-Benz C124 ’90 · Miro Niemi @mironiemi – Jostain syystä C124-korista Mersua ei valmistettu koskaan dieselmoottorisena, mutta se ei estänyt Miro Niemeä dieselöimästä satakaksnelkkuaan. Miron Mersun pellin alla pauhaa nykyään 450-heppainen viisimukinen OM605.
BMW E30 ’86 · Tarmo Hänninen @tarmohanninen – Mitä tekee mies, joka on tehnyt jo lähes kaikki toimivaksi havaitut moottoriswapit BMW:n lipun alla, ja rakenteluhammasta alkaa taas kolottaa? No hän hankkii E30:n ja melko harvinaisen Nissan Skyline GT-R:n RB226DETT-moottorin. Tällä kertaa risteytettiin Bemari ja Nismo, eli rakennettiin Bismo.
Toyota Chaser JZX100 '98 · Kenn Lavonen @kenn.lavonen – JZX100-korisia Toyotia ei vielä muutama vuosi sitten juurikaan näkynyt katukuvassa, mutta nyt näiden suosio on kasvanut suuresti, sillä aihio on varsin mainio: JDM-auto suoralla kutosella ja takavedolla sekä loistavalla aftermarket-osien valikoimalla. Kenn Lavosen Toyota Chaser on vuosien aikana kokenut useamman generaation, joita on voinut tiiviisti seurata Kenin YouTube-kanavalta. Viime vuonna esittelyssä oli se viimeisin versio autosta ja samalla myös Chaser-mallista.
Mercedes-Benz S124 300tdt '92 · Simon "Blomppo" Blomqvist @blomppo – Blompon autotehtaasta putkahtelee harrasteautoja tiiviiseen tahtiin. Tällä kertaa tarkemman tarkastelun kohteena oli herran jo kolmas lähes samalla reseptillä valmistama S124-koria edustava Mercedes. Näistä autoista Blomppo onkin tullut tutuksi ja saanut samalla Mersu-miehen leiman otsaansa.
BMW E36 Coupe ’94 · Joonas Jämsä @joonas_jms – Joonas Jämsä opiskeli hurjan määrän uusia asioita rakentaessaan BMW E36 Coupen timanttiteeman ympärille. Runsaalla hifiarsenaalilla ladattua Bemaria on myös levitetty 14 senttiä omaan makuun jatkojalostetulla Fitment Labin Phase 3 -korisarjalla, ja lopputulos on täyttä timanttia, kirjaimellisesti.
Mercedes-Benz S123 '24 · Black Smoke Ltd @blacksmokeracing – Black Smoken tarina alkoi yli 15 vuotta sitten vahvasti S123-korisilla Mercedeksillä, ja tätä perintöä kunnioittamaan porukka rakensi kokonaan uuden, maailman tasollakin poikkeuksellisen drifting-auton – joka on tehty täysin showkäyttöön. Alkuperäisestä jäi jäljelle niin vähän, että vuosimalliksikin on syytä merkitä 2024!
BMW F22 Eurofighter '16 · Mika Keski-Korpi @keskikorpimotorsport – Jo vuosia suosituimpien moottorien listan kärjessä drifting-kentällä ovat keikkuneet erilaiset 90-luvun suorat kutoset ja V8-moottorit. Maailmassa ei kuitenkaan ole loputtomasti 2JZ- ja M5X-moottoreita – ja onpa tekniikkakin kehittynyt jonkin verran niiden suunnittelusta, joten on melkoisesti järkeä tuoreempien moottorien pariin siirtymisessä. Mika Keski-Korpi päätti hyödyntää uuteen kilpuriinsa reilusti alle 10 vuotta vanhaa tekniikkaa, ja kuluneen drifting-kauden perusteella se oli erittäin hyvä ratkaisu!

Valitse suosikkisi ja äänestä lomakkeella, joka löytyy ylempää sivulta!

 

ARVONNAN SÄÄNNÖT:
Fokus Media Finland Oy järjestää arvonnan, jossa palkintona on BC Racing -alustasarja. Palkinnon arvo on 1149 €. Arvonta suoritetaan 30.1.2025 ja siihen osallistuvat kaikki karsinta- ja finaalivaiheessa viimeistään 29.1.2025 vastanneet. Osallistuminen ei edellytä lehden tilaamista. Arvontaan voi osallistua vain yhden kerran/henkilö. Voittajalle ilmoitetaan voitosta henkilökohtaisesti. Mikäli voittajaa ei tavoiteta arvonnan yhteydessä annettujen yhteystietojen kautta kolmen päivän kuluessa, arvomme tilalle toisen voittajan. Voittajan nimi voidaan julkaista Fokus Media Finland Oy:n lehdissä tai internetsivuilla. Arpajaisveron maksaa THE-Enterprise Oy. Voittoa ei voi vaihtaa rahaksi, eikä voittoa voi siirtää toiselle henkilölle. Fokus Media Finland Oy:n henkilökunta perheineen tai arvonnan järjestelyihin osallistuneen yrityksen edustaja eikä hänen perheenjäsenensä voi osallistua arvontaan. Antamiasi yhteystietoja voidaan käyttää ja luovuttaa suoramarkkinointiin henkilötietolain mukaisesti.

 

Muista seurata GTi-Magazinea myös somessa!

Tilaa GTi-Magazine kotiisi osoitteesta www.gti.fi/tilaa !