NATURALLY ASPIRATED AND SPIRITED - Opel Ascona B 1980
Julkaistu
Kovaa ja korkealta kiekuva Ascona tarjoaa riemukkaita hetkiä ratapäivillä. 444 hevosvoimaa 3.7-litraisesta vaparimoottorista ja hitusen yli 1000kg elopainoa ovat yhdistelmä, joka ei jätä ketään kylmäksi.
SPECS:
CAR:
Opel Ascona B 1980
ENGINE:
Opel Omega Evo 500 -lohko, C36GET-/Lotus Omega -kampiakseli (isku 85mm), Ati damper (2JZ), H-profiilin kiertokanget, Wössner-männät (poraus 96.5mm), C30SE-kansi portattuna, vakioventtiilit, säädettävät nokkapyörät, Cat Cams -kupit, -nokat ja -tuplajouset, vakio kannentiiviste (Reinz), omavalmisteiset läppärungot (läpän koko 50.8mm), omavalmisteinen pakosarja, kuivasumppuvoitelu, Tatech-moottorinohjaus, polttoaine 98E, 570cc suuttimet
POWERTRAIN:
Teräsvauhtipyörä, AP Racing -kytkin (3-levyinen 140mm) , BMW:n kuusivaihteinen ZF-laatikko (kytkinkoppa hitsattu sopimaan Opeliin), kardaanin etuosa BMW M3:sta, kardaanin keskiosa/liuku Volvo 240:sta, kardaanin takaosa Corvettesta (alumiininen), perä Volvo 240 (5.13 välitys) ja Torsen-lukko
SUSPENSION:
Nelilinkkituenta taka-akselilla, GAZ yksisäätöiset coiloverit, säädettävät putkitukivarret edessä, iskunvaimentimen kiinnitys alatukivarressa, edessä vakiovakaaja hieman tiukennettuna, takana ei vakaajaa
BRAKES:
Edessä nelimäntäiset Seat/Brembo-satulat ja Alconin 330x24mm levyt, takana levitetyt Volvon satulat ja Wilwoodin 300x20mm levyt, Tilton pedalbox
Turvakaaret, Sparcon penkki, Sabeltin vyöt, Autometerin mittaristo, kaikki tarpeeton poistettu, nopea ohjaus, sähköinen ohjaustehostin
AUDIO:
Desibelejä on riittävästi jo ilman poppejakin
NUMBERS:
444hv (vakio 204hv)
NEXT ON THIS PROJECT:
Perävälityksen muutos harvemmaksi, säädettävä etuvakaaja.
THANKS:
Vaimoa, perhettä ja lähisukulaisia, TT-motorsport Teemu, Tuomo Paalanko, kaikki projektia tukeneet kaverit, Raahen moottorikoneistamo, Motorset Jani Lindvall, Opel Club Finland